با دنبال کردن و انجام مراحل زیر در Adobe Illustrator خواهید توانست یک موجود پرزدار فوق العاده جذاب خلق کنید. برای شروع از اشکال ابتدایی و ساده استفاده می کنیم، سپس برای عمق و حجم دادن به تصویر گرادیانت های مختلفی را بکار خواهیم برد. شما می توانید با اضافه کردن جزییاتی به افکت خز مانند، باعث طبیعی تر جلوه نمودن طراحی در انتهای کارشوید.
کار را با کره چشم شروع می کنیم. ابتدا یک دایره روی صفحه رسم کنید، همزمان کلید Shift را نگه دارید تا نسبت ها به یک اندازه اعمال شود. یک radial gradient ساده که از خاکستری به سفید گسترده شده به شکل اضافه کنید. gradient slider ها یا لغزنده های گرادیانت را طوری تنظیم کنید تا رنگ خاکستری تا رسیدن به لبه های دایره کم رنگ تر شود.
یک کپی از دایره ایجاد می کنیم، در حالیکه کلید Shift و Alt را نگاه داشته اید مقیاس آن را کم کنید، سپس گرادیانت را برای مرمک چشم به از خاکستری تیره در لبه ها به خاکستری روشن در مرکز تغییردهید.
مرحله قبل را تکرار کنید اما این بار مقیاس دایره را برای قرار گرفتن در محل عنبیه تنظیم کنید. یک رنگ روشن زیبا مانند سبز برای چشم انتخاب کنید. گرادیانت را از رنگ سبز تیره به روشن، یا هر رنگ دیگری که انتخاب کرده اید، تنظیم کنید.
در این مرحله با کشیدن یک جفت دایره کوچک دیگر مانند شکل بالا می خواهیم حالت برق چشم ها را به چشمان هیولا اعمال کنیم در ادامه opacity آنها را به 80% کاهش دهید تا بتوان محتویات زیر آنها را دید.
یک کپی دیگر از دایره ایجاد کنید، اما این بار مقیاس آن را بالا ببرید و یک گرادیانت که از ارغوانی تیره به روشن تشکیل شده به آن اضافه نمایید. رنگ بیرونی با رنگ بدن اصلی هیولا که از همین رنگ تشکیل شده، ترکیب خواهد شد.
برای ساخت بدن اصلی هیولا یک مستطیل بزرگ با لبه های گرد در روی صفحه رسم کنید. می توانید انحنای گوشه ها را با کلیدهای مکان نمای صفحه کلید تغییر دهید نکته اساسی این است که در همزمان با رسم مستطیل قادر به تغییر انحنا هستید نه بعد از پایان رسم. حالا همه اشکال طراحی شده به غیر از دایره های مربوط به برق چشم را انتخاب و در راستای عمود و مرکز Align می کنیم.
یک شکل موقتی بکشید تا پایین انحنای مستطیل گرد را بپوشاند.از پنجره Pathfinder و قسمت Shape Area option گزینه Subtract را انتخاب کنید تا قسمت های اضافی حذف شوند.حال برای امتداد دادن این قسمت پایین که در اثر مرحله قبل کوچک تر شد با استفاده از ابزار Direct Selection کمی پایین شکل را بزرگتر می کنیم.
یک مستطیل لبه گرد دیگر رسم کنید، این بار دهان خندان هیولا را درست کنید. مجددا یک مستطیل موقتی مطابق شکل رسم کنید و از پنجره Pathfinder و قسمت Shape Area option گزینه Subtract را انتخاب کنید تا قسمت های اضافی حذف شوند.
لبه بالایی فضای دهان را با یک radial gradient رنگ کنید، استفاده از طیف خاکستری به سیاه می تواند عمق بیشتری به تصویر دهد در غیر این صورت می توانید از رنگ سیاه خالص استفاده کنید.
با استفاده از ابزار rounded rectangle یک جفت دندان مانند شکل رسم کنید. شکل دهان را کپی کرده و با فشردن همزمان کلیدهای ( ]+ Ctrl+Shift )، شکل دهان را به بالای بقیه اشکال بفرستید. سپس از آن به عنوان یک Clipping Mask استفاده نموده (Object > Clipping Mask)تا قسمت های اضافی دندان حذف شود و دندان ها را در جای خودشان قرار دهید.
برای ایجاد کردن زبان، یک بیضی قرمز رنگ بکشید سپس یک گرادیانت از صورتی به قرمز روی آن اعمال کنید. مجددا برای پوشاندن قسمت های ناخواسته از یک Clipping Mask استفاده کنید.
شکل دهان را انتخاب کنید و به Object > Path > Offset Path بروید. شی جدید را با یک گرادیانت ارغوانی رنگ آمیزی کنید، سپس فیلتر Gaussian Blur را با مقدار 8px به آن اضافه کنید تا همه لبه های سخت را به لبه های نرم تبدیل کند.
روی هر قسمتی از صفحه طراحی که مایلید، یک دایره کوچک رسم کنید. ابزار Direct Selection را انتخاب کرده و نقطه ای که در سمت راست قرار دارد را به طرف بیرون بکشید (drag کنید).با استفاده از ابزار Convert Anchor ،که از زیر مجموعه های ابزار Pen می باشد، حالت انحنای به وجود آمده را با جمع کردن دستگیره ها ی نقطه سمت راست دایره از بین ببرید. سپس روی آیکن New Brush کلیک کرده و در پنجره ظاهر شده گزینه New Art Brush را انتخاب و متد colorization به Tints تغییر دهید.
حالا قسمت جذاب کار! با استفاده از ابزارBrush، و انتخاب براشی که مرحله قبل ساختیم مو های مربوط به سطح یبرونی بدن هیولا را رسم نمایید. در این مرحله مانند این است که روی یک تابلوی نقاشی کار می کنید ولی با ماوس!
برای پرپشت تر شدن خزها و رسیدن به یک حالت مطلوب و دلخواه کمی زایده در قسمت های خاصی از تصویر اضافه کنید.
یکی از موها را انتخاب کرده، سپس به Select > Same > Stroke Color بروید. حالا به Object > Expand Appearance بروید و بعد از آن در حالیکه کلید Shift را نگه داشته اید برویی بدن هیولا کلیک کنید تا بدن هم انتخاب شود سپس از پنجره Pathfinder آیکن Add to Shape Area را انتخاب کنید تا آنها را هم ترکیب کند، به منوی Effects رفته و افکت Inner Glow را انتخاب و آن را به تصویر اعمال کنید تا عمق تصویر بیشتر شود، برای این کار یک رنگ ارغوانی تیره تر انتخاب کرده و مقدار blur را تغییر دهید تا میزان درخشندگی که ایجاد می شود را کنترل کنید.
تصویر براش را Duplicate کنید، سپس رنگ آنرا به یک رنگ براق تغییر دهید، خود رنگ مهم نیست اما این باعث می شود که خز هایی که روی سطح بدن می کشید قابل دیدن باشد به کشیدن مقدار بیشتری خز در سرتاسر قسمت های داخلی بدن موجود خیالی ادامه دهید.
فقط یکی از موهای آبی رنگ را انتخاب کرده، سپس به Select > Same > Stroke Color و بعد از آن به Object > Expand Appearance بروید و رنگ آبی را با یگ گرادیانت که از صورتی روشن شروع شده و به opacity صفر می رسد تبدیل کنید (Transparent gradient های نسخه CS4 در این قسمت بسیارمفیدند، در غیر اینصورت از طیف صورتی به سیاه استفاده کرده و mode آنرا روی Screen قرار دهید).
مرحله ی قبل را تکرار کنید تا بدن هیولا پر از خز شود، لایه های بیشتر باعث ایجاد یک موجود جذابتر شده و حالت نرمی بیشتری به آن می دهد.
بعد از چندین بار تکرار عملیات بالا یا کشیدن خز های متفاوت تر با ابزار pen، بدن هیولا کاملا با خز پوشیده می شود.
روی تصویر Zoom in کنید و موهای نامرتب که شامل قسمت های اطراف دهان می شود را مرتب و منظم کنید، سپس از تصویر دهان را کپی و آن را paste کنید، آن را مانند مراحل قبل به بالاترین سطح برده و با ابزار Pathfinder و انتخاب Crop اندازه موها را به اندزه های مناسب برش دهید.
در انتها یک پس زمینه زیبا می تواند تصویر را کامل تر کند. همچنین اضافه کردن یک گرادیانت ظریف و کمی جزییات بیشتر به تصویر، می تواند به عمق بخشیدن و واقعی تر جلوه کردن آن کمک کند.